Hier vind je nieuwe concepten die we ontwikkelden naar aanleiding van een specifieke vraag of in samenwerking met professionals uit andere disciplines.
MOOD DRINKS
Voor Heimtextil 2018 ontwierp Stijlinstituut Amsterdam
de Trendspot Retail. Deze beursstand toont o.a. wat kleur in interieur met je gemoedstoestand kan doen. Wij werden gevraagd om aansluitend een foodconcept te ontwikkelen.
Dit resulteerde in een serie van 6 drankjes.
Daarbij is gezocht naar ingrediënten, waarmee niet alleen een specifieke kleur ontstaat, maar die tegelijk een aansluitende werking op je lichaam of geest hebben. Ook werken de textuur en temperatuur van deze drankjes op je gemoedstoestand.
Wil je meer passie ervaren? Drink rood (aardbei/rozen/ honing/roze peper/soda). Om beter te aarden, kun je zwart en wit (sesam/dadels/havermelk) drinken. Wil je een soepeler lichaam? Drink dan oranje (gojibes/baobab). Een heldere geest krijg je door blauw (aloe vera/blue majik/chiazaad) te drinken en om je vrijer te voelen drink je liever geel (cashew/banaan/kurkuma).
Alle drankjes zijn alcohol vrij en 100% natuurlijk gekleurd.
foto: Jean-Luc Valentin / Messe Frankfurt
ZAND PROEVERIJ
Naar aanleiding van de tentoonstelling
'To see a world in a grain of sand'
van designdu0 AtelierNL ontwikkelde Public Pie
een serie zandkoekjes van verschillende meelsoorten.
Atelier NL verzamelde zand van over de hele wereld, wij meelsoorten. Zoals 'Zeeuwse bloem' afkomstig uit het Nederlands zeeklimaat en 'durum' (tarwegriesmeel), welke het beste gedijt op droge Afrikaanse zandgrond.
Het eenvoudige recept van zandkoekjes, leent zich perfect
om de smaak en kleurnuances van verschillende
meelsoorten eens op een rijtje te zetten.
Tijdens de Dutch Design Week 2017 zorgde Public Pie
voor een warm welkom bij Atelier NL en konden de
zandkoekjes geproefd worden.